Manitoba Daily

Wednesday, August 17, 2022

In a lawsuit against Fox News, Dominion Voting has won a key decision

In a lawsuit against Fox News, Dominion Voting won a key decision

Key takeaways:

  • After the 2020 election, a Delaware judge ruled that Fox News’ coverage of election fraud was possibly inaccurate.
  • Dominion will now try to unearth extensive communications within Fox News as they gather evidence for the case. 

A Delaware judge has ruled that Fox News’ coverage of election fraud after the 2020 election was possibly inaccurate, allowing a major defamation case against the right-wing television network to proceed.

Delaware Superior Court Judge Eric Davis refused to dismiss Dominion Voting System’s lawsuit against Fox News in a significant ruling on Thursday.

Dominion will now try to unearth extensive communications within Fox News as they gather evidence for the case. The company may question the network’s top executives under oath due to the ruling.

The court must assume that Dominion’s claims about Fox News are true at this point.

Also read: With a focus on mental health, a Manitoba choir hopes to bring joy through new music

Nonetheless, Davis stated in his 52-page opinion that Fox News may have slanted its coverage to promote election fraud, although the allegations were false.

According to the judge, Dominion informed the network’s anchors and executives of information that refuted allegations of widespread vote-switching following Donald Trump’s re-election loss.

“Despite this, Fox and its journalists continued to report on Dominion’s alleged involvement in the election fraud allegations without also reporting on Dominion’s emails… 

Given Fox’s apparent refusal to report contrary evidence, including evidence from the Department of Justice, “the judge penned,” the Complaint’s allegations support the reasonable inference that Fox intended to keep Dominion’s side of the story out of the narrative.

In a lawsuit against Fox News, Dominion Voting won a key decision
In a lawsuit against Fox News, Dominion Voting won a key decision. Image from Yahoo

Fox News claims that it was allowed to discuss Trump advisers’ election fraud conspiracies under news reporting principles dismissed the court.

In a statement, Fox News reacted to the ruling, saying, “As we have stated, FOX News, along with every other news organization in the country, vigorously covered the breaking news surrounding the historic 2020 election, providing in-depth reporting and clear-cut analysis. We will continue to fight this frivolous lawsuit and its full-fledged assault on the First Amendment.”

According to the lawsuit, Fox News personalities Tucker Carlson, Jeanine Pirro, Sean Hannity, and their on-air guests Rudy Giuliani, Sidney Powell, and Mike Lindell spread false information about election fraud in 2020, harming Dominion’s business. 

It’s one of several lawsuits Dominion filed after the election in response to right-wing claims, and it’s a big win for the company.

As both sides gather evidence, the case will progress toward a final judgment. The judge is still debating whether Dominion can be classified as a well-known entity, providing Fox News with legal protection.

Source: CTV News

Get Canada and Manitoba’s top News, Market news, and other worldwide news only on Manitoba Daily.

Show More

Leave a Reply

Your email address will not be published.